Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Grey Matter ApS
Vølundsvej 6F
3400 Hillerød
Danmark

Tlf.nr.: (+45) 42 52 02 76
E-mail: info@greymatter.dk

Betaling

Mulige betalingsmuligheder:

  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • VISA
  • MobilePay

Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

Ved betaling med internationale betalingskort vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Betaler du med MobilePay, er det det betalingskort, der ligger i appen, der bestemmer, om der sker reservation af betalingen.

Hvis der opstår problemer med den valgte betalingsmetode, forbeholder vi os retten til at kontakte dig for at drøfte en alternativ betalingsmetode. Vi kan foreslå ændringer af betalingsmetoden i tilfælde af tekniske fejl, mistanke om svindel eller manglende betaling, men sådanne ændringer vil kun finde sted med dit samtykke.

Kan vi ikke kan nå til enighed, eller hvis du ikke giver samtykke, forbeholder vi os retten til at afvise eller annullere ordren under de nævnte omstændigheder.

Hvis din ordre afvises, vil vi straks informere dig og refundere ethvert beløb, du har betalt.

Levering

Grey Matter ApS benytter fragtfirmaet GLS til levering.

Tilgængelige fragtmetoder og priser vises i forbindelse med bestilling, og kan variere afhængigt af den valgte leveringsmetode.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.

Gratis levering til pakkeshop tilbydes i Danmark og Holland ved køb over et fastsat beløb. Vi leverer til følgende lande:

  • Danmark: 1–2 hverdage. Fri levering ved ordrer over 800 kr. (Gælder kun udvalgte leveringsmetoder)
  • Nederlandene: 2–3 hverdage. Fri levering ved ordrer over 1500 kr. (Gælder kun udvalgte leveringsmetoder)
  • Sverige: 2–4 hverdage.
  • Tyskland: 2–3 hverdage.
  • Finland: 3–5 hverdage.
  • Belgien: 2–3 hverdage.
  • Frankrig: 2–3 hverdage.

Under store udsalgsperioder, højtider eller særlige mærkedage, kan der forekomme længere leveringstid end normalt.

Afhentning

På vores adresse Vølundsvej 6F, 3400 Hillerød, Danmark er det muligt at afhente din ordre. Læs mere her.

En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 10 hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en mail og herom.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Meddelelsen skal hurtigst muligt gives til info@greymatter.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Oplys venligst ordrenummer, navn, adresse og hvornår du har modtaget varen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Vi kan afkræve de omkostninger, der er forbundet med at pakken sendes retur til os.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Uafhentede pakker

Grey Matter ApS er ikke ansvarlig for, at du ikke får hentet din pakke i pakkeshoppen. Du skal hente din pakke, når den er afsendt fra vores lager. Uafhentede pakker, der sendes retur til os, vil blive annulleret og der vil blive fratrukket returneringsomkostninger, når vi modtager pakken.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan bestille en returlabel hos os, læs mere her. Hvis du har købt din returlabel hos os, hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten, såfremt varen har været forsvarligt indpakket. Læs mere om krav til varens stand ved returnering nedenfor.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.

Fodtøj bør altid prøves på blødt underlag, da slidmærker ved tilbagelevering kan være en forringelse af varens værdi.

Efterlader du spor af f.eks. make-up, parfume, deodorant, cigaretrøg eller lign. kan dette medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Har du benyttet vores returlabel, fratrækker vi det fra dit retur beløb.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.

I tilfælde af en værdiforringelse af den tilbagesendte vare, som du er ansvarlig for, vil denne fratrækkes købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du har benyttet ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Retur varer sendes til:

Grey Matter ApS
Vølundsvej 6F
3400 Hillerød
Danmark

Mærk venligst kuverten/pakken: RETUR.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

Du bedes huske at vedlægge den medsendte returseddel, da vi har brug for denne information til at behandle din sag.

Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke personligt på vores lager læs mere her.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået, som følge af fejlagtig brug af produktet, slidtage eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Persondatapolitik

Vil du læse vores persondatapolitik kan du gøre det her.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@greymatter.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
- via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 790 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@greymatter.dk

Andre vilkår

Fair Use-politik

For at handle hos os, forudsætter vi, at du som kunde:

  • Har til hensigt at beholde de varer, du køber. Denne hensigt begrænser naturligvis ikke din ret til at benytte dig af fortrydelsesretten. Du har altid krav på den lovbestemte fortrydelsesret og mulighed for at returnere varer i henhold til vores købsbetingelser.
  • Udviser en respektfuld og ordentlig tone over for vores kundeservicemedarbejdere. Vi tolererer ikke nedsættende, truende eller krænkende adfærd i forbindelse med kundeservice.
  • Ikke forsøger at snyde, bedrage eller på anden måde handle i strid med gældende lovgivning.

Disse punkter udgør vores Fair Use-politik, som har til formål at sikre en tryg og retfærdig handelsoplevelse for alle parter.

Eksempler på adfærd, der kan betragtes som en overtrædelse af Fair Use-politikken, inkluderer:

  • Gentagen eller usædvanlig købs- og returadfærd, som indikerer, at kunden ikke har haft reel hensigt om at beholde varerne.
  • Forsøg på svindel i forbindelse med returneringer – f.eks. manipulation med mærkater eller prismærker, eller fremsættelse af urigtige oplysninger om manglende varer.

Vi forbeholder os retten til at reagere på adfærd, der vurderes at være i strid med denne politik.

Priser

Hvis der på webshoppen er en åbenlyst forkert pris, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

I tilfælde af forsinkelser, restordrer eller udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt med information om, hvad vi kan gøre i sagen.

Vi har ikke prisgaranti på eventuelle nedsatte varer eller kampagne varer. Der kan løbende forekomme kampagner på shoppen, ofte drejer dette sig om styles, der kun er få styk tilbage af.

Vi yder ikke prismatch på nogen varer.

Har du netop købt en varer der er nedsat, kan du bestille den igen og sende den anden retur til os. Eller du kan kontakte os på info@greymatter.dk - så vi kan finde en løsning sammen.

Vores leverandører kan løbende ændre på varenes priser, hvilket betyder, at det er den pris som du finder på siden, der er gældende.

Handelsbetingelserne er senest opdateret april 2025.

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til Grey Matter ApS, Vølundsvej 6F, 3400 Hillerød, Danmark

Vi anbefaler at du benytter vores medsendte returseddel, der er at finde i din ordre, men hvis du mangler denne udfyld da nedenstående.

- Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

- Ordrenummer:

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

- (*) Slet det, som ikke er relevant