Handelsbetingelser
Grey Matter information
CVR: 3605 0489
Grey Matter ApS
Adresse: Vølundsvej 6F, 3400 Hillerød, Danmark
Tlf. +45 42 52 02 76
Mail: info@greymatter.dk
Betaling
Greymatter.dk er åben 24 timer i døgnet - alle ugens dage. Det kan dog ske, at shoppen lukker pga. vedligeholdelse. Onlinekøb kan kun foretages når shoppen er åben og tilgængelig. For at handle hos Grey Matter skal du være 18 år gammel og have et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du ikke er 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har fået din værges samtykke eller på anden måde har juridisk ret til at indgå købet. Vi modtager Dankort. Mastercard. Visa. MobilePay. Når varen er afsendt, vil beløbet blive trukket fra din konto. Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkluderet moms, skatter og afgifter. For at handle vælger du de varer du vil købe og lægger dem i din indkøbskurv. Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at foretage køb på webshoppen under 99,95 kr. Du kan helt op til tidspunktet for ordren redigere indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende kontrollere indholdet og priserne på varerne. Eventuelle fragtomkostninger vil først tillægges ved udgangen af betalingen, her vælger du også selv hvilken pakkeshop, varen skal sendes til.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Pengene er som standard reserveret i 30 dage, hvorefter reservationen automatisk ophæves.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Kvittering for modtagelse af ordren
Når du bestiller en vare på www.greymatter.dk vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail, denne er en bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre. Hvis du ikke modtager en bekræftelse efter dit køb kan dette evt. skyldes fejl i indtastning af mail, eller at bekræftelsen er landet i spam filter. Kontakt os venligst på tlf. 42 52 02 76 eller pr. mail info@greymatter.dk hvis du har spørgsmål til din ordre. Vi bestræber os altid på at hjælpe dig hurtigst muligt.
Annullering
Ønsker du at annullere din ordre, skal du hurtigst muligt kontakte os på info@greymatter.dk eller via tlf. 4252 0276 efter du har lagt din bestilling. Det er kun muligt at annullere en ordre, hvis lageret ikke er påbegyndt at håndtere den.
Levering
Alle varige køb på 800 kr. leveres fragtfrit i Danmark til pakkeshop, og kun til pakkeshop. Ved køb under 800 kr. betaler du selv fragtomkostningerne, der leveres med GLS. Vil du ikke betale fragt, er du velkommen til at hente din pakke på vores lager i Hillerød - dette er gratis. Kontakt os på info@greymatter.dk for nærmere aftale.
Fragt med GLS til pakkeshop koster 39 DKK. Ordrer bestilt hos Grey Matter leveres med GLS enten til en pakkeshop (uden omdeling) eller til din adresse (med omdeling) - fragt med omdeling betaler du selv, uanset beløbets størrelse. Bemærk at hvis du ikke er hjemme på adressen leveres pakken til nærmeste udleveringssted, medmindre du har en fuldmagtsaftale med GLS om, at de må stille pakken et sted på din grund - fuldmagten finder du her: https://fuldmagt.gls.dk/ Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestilling. Alle varer bliver sendt med GLS. Er leveringen valgt til en pakkeshop, modtager du en besked pr. mail/sms, når din forsendelse er klar til afhentning. Forsendelsen udleveres mod fremvisning af gyldig legitimation indenfor den valgte pakkeshops åbningstider. Forsendelsen vil blive opbevaret i ca. 7 dage, derefter vil pakken blive returneret som ikke afleveret. Husk at du kan følge din pakke med linket du får fremsendt via. e-mail. Enhver ordre modtages under forbehold af force majeure. Men vi kan love dig, at hos Grey Matter vil vi altid gøre vores bedste for at betjene dig på bedste vis.
Leveringstid
Hos Grey Matter bestræber vi os på, at sende din pakke afsted hurtigst muligt. Det er ikke muligt at annullere en ordre, der er påbegyndt af lageret. Leveringstiden i Danmark er ofte 1-3 hverdage. Alle pakker fra Grey Matter afsendes med track and trace nummer. GLS sender ikke ud i weekenden, derfor sendes fredagens ordrer afsted mandag, og under normale omstændigheder, vil du have din pakke tirsdag.
Fragtpriser i DK
Hos Grey Matter leverer vi fragtfrit i Danmark med GLS, til pakkeshop, ved køb over 800 DKK.Ellers koster fragten 39 DKK, når du handler for under 800 DKK.Returfragt med GLS gennem Grey Matter koster 49 DKK.Hjemmelevering med GLS koster 69 DKK.
Transportskader
Grey Matter er ansvarlig for varer, som er beskadiget eller bortkommet under levering til dig. Reklamation, som følge af transportskade, bedes anmeldes på udleveringsstedet og derefter til info@greymatter.dk eller tlf. 42 52 02 76. Du bedes tjekke om pakken er intakt ved modtagelse.
Fortrydelsesret
Bemærk at du som forbruger har 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler hos Grey Matter. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Du skal altså meddele os indenfor 14 dage fra modtagelse om du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal hurtigst muligt gives til info@greymatter.dk eller tlf. 4252 0276. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen som du finder nederst i handelsbetingelserne. Oplys venligst ordrenummer, navn, adresse og hvornår du har modtaget varen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Vi kan afkræve de omkostninger, der er forbundet med at pakken sendes retur til os.
Fortrydelsesret på gaveindpakning bortfalder når ydelsen er udført.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos Grey Matter, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Uafhentede pakker
Grey Matter er ikke ansvarlig for, at du ikke får hentet din pakke i pakkeshoppen. Du skal hente din pakke, når den er afsendt fra vores lager. Uafhentede pakker, der sendes retur til Grey Matter vil blive fratrukket returneringsomkostninger, når vi modtager pakken.
Returnering
Hos Grey Matter har vi IKKE gratis returfragt, dvs. du står selv for alle omkostningerne ved returnering.Du skal sende din ordre retur til os uden unødige forsinkelser og senest 14 dage efter, at du har givet besked om at du vil fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra det tidspunkt den leveres. Varer som sendes retur skal til følgende returadresse: Grey Matter ApS - Vølundsvej 6F, 3400 Hillerød. Mærk kuverten/pakken RETUR.
Ved retur
Vælger du at sende din retur tilbage til os med Post Nord på frimærker, bemærk da, at der kan gå fra 7-10 hverdage før vi modtager din pakke. Har du spørgsmål til din retur, kontakt os venligst først efter 14 dage fra din afsendelse, hvis du sender med Post Nord. Ved returnering anbefaler vi, at du sender med tracking nummer / returlabel, da vi ikke står til ansvar for uforsikrede pakker. Det er på eget ansvar at sende uden tracking nummer. Det kan ske at din retur ikke når frem, hvis du sender uden Track and Trace. Vi anbefaler at du benytter vores returportal på https://greymatter.dk/retur for at få en returmærkat fra GLS, denne koster dig 49 kr. at benytte. Hos Grey Matter anbefaler vi IKKE at du benytter DAO, da dette ikke er en ansvarsfuld forsendelsesmetode. Dao kan ikke komme ind i bygningen til vores erhvervslokale, og pakken er derfor ikke beskyttet nok til, at vi kan forsvare forsendelser som disse. Du kan sende retur med GLS og POST NORD.
Sådan sender du retur
Når du ønsker at returnere din vare, anbefaler vi at du gør følgende:(Du står selv for alle omkostninger ved returnering)
For returmærkat: gå til https://greymatter.dk/kundeservice/returnering og følg guiden.
Sørg for at pakke dine styles pænt sammen i de klare plastposer, da andre kunder skal have en god oplevelse med varen efterfølgende.
Benyt venligst vores returseddel, da dette letter sagsbehandlingen og minimerer behandlingstiden. Har du spørgsmål til din retur, er du mere end velkommen til at kontakte os pr. tlf. 42 52 02 76 eller e-mail: info@greymatter.dk.
Ved retur skal du sørge for at varerne er pakket forsvarligt ind. Du har det fulde ansvar for pakken indtil vi modtager den. Vi anbefaler at du gemmer postkvittering og tracking-nummer. Du skal selv betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder et køb. Vi forventer at du hurtigst muligt returnerer varerne, når du har givet os meddeles herom. Du kan altid følge din pakke på 'track and trace' for at se om vi har modtaget din returpakke.
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt til Pakkeshops eller COD. Vi modtager kun returvarer, der afsendes direkte til vores returadresse: Returneringsadressen er Grey Matter APS, Vølundsvej 6F, 3400 Hillerød. Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis produktet er forringet fordi du enten har taget varen i brug, eller at det er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for produktet. Bemærk! Fortryder du dit køb inden pakken bliver leveret, kan du ikke blot lade pakken blive liggende i pakkeshoppen.
Varens stand ved tilbagelevering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber samt pasform. Med andre ord, du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Fodtøj bør altid prøves på blødt underlag, da slidmærker ved tilbagelevering kan være en forringelse af varens værdi. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, og tags og lignende er klippet over eller mangler ved tilbagelevering, kan vi betragte varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Efterlader du spor af f.eks. make-up, parfume, deodorant, cigaretrøg eller lign. kan dette medføre en værdiforringelse af varen. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså behandle den indkøbte vare på samme måde, som ved køb i fysisk butik. Altså prøve varen på forsvarlig vis. For at modtage HELE købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Ombytning
Passer størrelsen på tøjet ikke, sender du varen retur og hakker af i feltet på retursedlen 'ombytning', samt skriver den størrelse du ønsker istedet. Vi ombytter kun til samme style, og det er ikke muligt at ombytte til andre varer eller ombytte samme style flere gange, vi tilbyder altså derfor ÉT GRATIS OMBYT og dette gælder kun til nærmeste pakkeshop. Vil du være sikker på at din størrelse er tilgængelig, kontakt os inden du sender retur på info@greymatter.dk eller på telefon. Vi har gratis ombytning til anden størrelse, såfremt det er indenfor samme style og farve - og at vi har den ønskede størrelse på lager, dette kan du undersøge på shoppen eller du kan henvende dig til os. OBS! Når du sender den vare du vil ombytte retur, skal det være via vores returportal, ellers frafalder retten til et gratis ombyt. Har vi ikke den ønskede størrelse, trækker vi de 49 kr. i returfragt, hvis du så vælger at fortryde. Vær opmærksom på, at vi IKKE tilbyder gratis ombytning ved udsalgsvarer.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb med pengene retur, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt til os, dog fratrukket din returneringsfragt, hvis du har benyttet vores returmærkat. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om, at du vil fortryde aftalen.
I tilfælde af en værdiforringelse af den tilbagesendte vare, som du er ansvarlig for, vil denne fratrækkes købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du har benyttet ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, skal du sende varen tilbage til:Adresse: Grey Matter APS, Vølundsvej 6F, 3400 Hillerød. Mærk kuverten/pakken RETUR.
Du står selv for porto, og vi modtager ikke varen pr. efterkrav eller i postboks, pakkeshop. Du bedes huske at vedlægge den medsendte returseddel, da vi har brug for denne information til at behandle din sag.
Returnering af gaver
Hvis du har modtaget en gave købt hos Grey Matter, som du ønsker at returnere, kan den byttes til en anden vare af samme værdi. Pengene kan kun refunderes til det kreditkort, som er brugt ved selve transaktionen. Ønsker du at få pengene retur, vil beløbet blive krediteret og indsat på det kort, som foretog købet. Der er 14 dages returret på gaver. Deadline for bestilling af julegaver er 21. december kl. 12, så er du sikker på, at pakken når frem til jul.
Returnering af julegaver
Vær opmærksom på, at pengene kun kan refunderes til det kreditkort, som er brugt ved selve transaktionen. Ønsker du at få pengene retur, vil beløbet blive krediteret og indsat på det kort, som foretog købet. Udsalgsvarer skal byttes indenfor de 14 dages returret. Nedsatte styles byttes kun indenfor de 14. dages returret. Har du købt julegave på Black Friday, byttes disse kun på ordre, hvor der er noteret 'julegave' i kommentarfeltet. For at kunne bytte en julegave til anden varer, skal vi bruge et ordre nummer. Julegaver købt fra okober kan byttes til og med 10. januar.
Nyhedsmail
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, får du løbende e-mails med gode stylingtips, nyheder og eventuelle kampagner, events og information om før-udsalg, tilbud. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet i bunden af den udsendte mail.
Nedsatte priser og kampagne priserVi har ikke prisgaranti på eventuelle nedsatte varer eller kampagne varer. Der kan løbende forekomme kampagner på shoppen, ofte drejer dette sig om styles, der kun er få styk tilbage af. Har du netop købt en varer der er nedsat, kan du bestille den igen og sende den anden retur til os. Eller du kan kontakte os på info@greymatter.dk - så vi kan finde en løsning sammen.
Black Friday
Black Friday er en særlig dag, hvor vi har ekstraordinært travlt.
Prisfejl
Hvis der på webshoppen er en åbenlyst forkert pris, og du rimeligvis burde havde opdaget dette er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. I tilfælde af forsinkelser, restordrer eller udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt med information om, hvad vi kan gøre i sagen. Ved mails til os, kan vi i nogle tilfælde kontakte dig vi.a. telefon.
Prisændring
Vi går en tid i møde med prisstigninger. Vores leverandører ændre på priserne, hvilket betyder, at det er den pris som du finder på webshoppen, der er gældende. Står der en anden pris i tagget, er det altså prisen på webshoppen, som gælder.
Shoppepause
Hvis du som kunde har fået besked på at du er sat på shoppepause, betyder det at vi har valgt, at du ikke kan handle hos os. Forsøger du at lægge en ordre hos os med ukorrekte oplysninger, kan vi i nogle tilfælde have ret til at annullere dit køb.
Rabatkode på fri fragt
Hvis du er tilmeldt vores nyhedsbrev, kan det ske, at der bliver sendt rabatkoder ud. Når rabatkoden er på 'fri fragt' gælder dette kun fragt til pakkeshop, og ikke til privatomdeling. Fri fragt betyder ikke også gratis returfragt, det koster 49 kr. at sende retur via. vores returlabel.
Reklamationsret
Når du handler hos www.greymatter.dk har du 2 års reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået, som følge af fejlagtig brug af produktet, slidtage eller anden skadeforvoldende adfærd. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget en eventuel mangel eller fejl ved din indkøbte vare. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter du har opdaget manglen/fejlen, vil reklamationen være rettidig. Når du sender reklamationen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt – samt kopi af ordrebekræftelse. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Kontakt os så du kan få en returlabel til din reklamation.
Klage
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@greymatter.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondata
Når du handler hos greymatter.dk har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, mobiltelefonnummer samt din e-mailadresse. Grey Matter sælger på ingen måde dine personoplysninger eller personfølsomme oplysninger til tredjemand. Ovenstående data er lagret med oplysninger om de emner du har købt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, se bogføringsloven § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Oplysningerne bliver ikke solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller delvis salg af virksomheden. Offentliggørelse i en sådan situation ville være i overensstemmelse med den enhver tid gældende lovgivning om privatlivets fred. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Grey Matter APS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige er Grey Matter ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@greymatter.dk
Tekst og billeder
Alle billeder, samt grafik, tilhører Grey Matter APS og er beskyttet af ophavsretsloven. Vores billeder må derfor ikke kopieres eller bruges uden vores samtykke. Dette gælder også logoer, ikoner og videoer. Ønsker du at benytte vores materiale, skal du indhente en skriftlig godkendelse herom, kontakt os pr. mail info@greymatter.dk. Dette gælder også materiale på Instagram, Facebook og andre Sociale Medier. Du må ikke beskære vores billeder for at fjerne logo eller web-adresse. KOPIERING ER IKKE TILLADT. Uautoriseret brug af billeder og tekster fra www.greymatter.dk vil føre til retsforfølgelse og vi vil indkræve et erstatningskrav. Kopierer du vores billeder af styles til salg via. egne marketingskanaler såsom annoncering på de sociale medier, uploader billederne til din egen webshop eller lign. ser vi dette som et direkte køb af vores billeder, og du vil modtage en faktura fra os. Det er lige meget hvor du kopierer vores billeder fra, også selvom andre butikker har kopieret først. Læs reglerne for copyright.
Produktbilleder
Alle vores billeder er taget i dagslys, dette får farverne i tøjet til at fremstå mest præcist. Der er stor forskel på skærme, og på hvordan de viser farverne, se evt. produktet før køb på flere skærmtyper såsom mobil, computer og tablet. Farverne på din skærm, afhænger af din skærms kvalitet. Vores billeder er redigeret på nye skærme, og med korrekt kalibreret farveskærm.Vær opmærksom på, at det ikke er en reklamationberettiget mangel, hvis varen har en anden farve end den du har set på siden, hvis det skyldes din skærmindstilling.
Vi ønsker dig en behagelig shoppeoplevelse hos os.
Mvh. Team Grey//Matter
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Vi anbefaler at du benytter vores medsendte returseddel, der er at finde i din ordre, men hvis du mangler denne udfyld da nedenstående.
Til: Grey Matter APS
Vølundsvej 6F
3400 Hillerød
Danmark
E-mail: info@greymatter.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____
Ordre ID: ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____
Bestilt den: ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ Modtaget den: ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____
Forbrugerens navn: ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____
Forbrugerens adresse: ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____
Forbrugerens underskrift: ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ Dato: ____ ____ ____ ____
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02-05-2024